Mila

Milan missio

Kirjoittanut 20.12.2019 Ei kommentteja

Miksi Mila on perustettu, mitkä asiat ovat meille suunnittelussa tärkeitä ja mitä lisäarvoa tuotamme asiakkaille? Miksi palveluitamme kannattaa käyttää ja ketä varten me oikeastaan olemme?

Mitä varten me olemme?

Luovatoimisto Mila on perustettu parempaa työhyvinvointia varten, halusta auttaa luomaan viihtyisämpiä, toimivampia, tyylikkäämpiä ja työntekijöitä sekä asiakkaita paremmin palvelevia ympäristöjä. Työpaikan tulee mahdollistaa parhaat olosuhteet työntekoon, jotta tilat tukevat tehokasta ja mielekästä tapaa tehdä töitä.

Fyysinen ympäristö on tietenkin vain yksi työhyvinvoinnin osa-alueista, mutta sillä voidaan jo merkittävästi vaikuttaa esimerkiksi työmotivaatioon ja työssä jaksamiseen. Lisäksi ympäristö linkittyy yhteen myös sosiaalisten tekijöiden kanssa, kun työpaikka esimerkiksi tukee erilaisia tapoja tehdä töitä, niin myös yhteistyö työyhteisön sisällä helpottuu.

Yrityksen toimialan mukaan tilat ajatellaan yleensä olevan joko enemmän työntekijöitä tai asiakkaita varten. Esimerkiksi tilitoimisto on ensisijaisesti työntekijöitään varten ja lounasravintola taas asiakkaitaan varten. Molemmat paikat ovat kuitenkin sekä työympäristöjä henkilökunnalle että käyntikortteja asiakkailleen.

Useimmissa yrityksissä vähintään vierailee asiakkaita, yhteistyökumppaneita tai mahdollisesti tulevia työntekijöitä. Jokaisessa vierailussa on siis mahdollisuus vakuuttaa kävijä myös toimitilojen avulla. Oli yrityksen toimiala siis mikä tahansa, haluamme ottaa suunnittelussa huomioon sekä työntekijät että asiakkaat ja ilmentää tiloilla asiakasyrityksemme arvoja.

 

Yrityksen kilpailuvaltti

Työntekijällä tulee olla parhaat mahdollisuudet työntekoon, mutta tilojen tulee lisäksi viestiä asiakkaille yrityksen arvoista ja toimintatavoista sekä vahvistaa yrityksen brändiä. Houkuttelevat ja toimivat tilat vetävät asiakkaita puoleensa kerta toisensa jälkeen.

Tilat ovat lisäksi yrityksen kilpailuvaltti rekrytoitaessa uutta henkilökuntaa. Harva työntekijä innostuu enää eläkevirasta ja tasaisesta tulosta, vaan myös työympäristöltä vaaditaan kokemuksia ja elämyksellisyyttä. Työpaikan tulee tarjota parhaimmat ja inspiroivat puitteet työntekemiseen. Hyvin suunniteltu työympäristö houkuttelee ja auttaa sitouttamaan paremmin myös työntekijät yritykseen.

Muuttuva työelämä vaatii myös työympäristöltä joustavuutta muutokseen. Monissa yrityksissä henkilöstömäärä lisääntyy, välillä vähenee, työtehtävät muuttavat muotoaan ja tulee uusia tehtäviä. Työympäristön tulee elää tässä mukana ja olla muokattavissa palvelemaan uusia tarpeita ja työelämän vaatimuksia.

Miksi käyttää ammattilaista?

Toimitilasuunnittelu on yritykselle houkutteleva paikka säästää, kun päätetään tehdä ihan itse. Usein kuitenkin tällainen projekti vaatii mahdollisesti useammankin henkilön työpanoksen työyhteisöstä, mikä on taas suoraan pois heidän tuottavasta työstä.

Suunnitteluosaamisen & kokemuksen puuttuessa, henkilökunnan tarvitsema aika suunnitteluprojektiin on moninkertainen ammattilaisen käyttämään aikaan verrattuna. Ammattilaisella on aivan eri tietopohja sekä kyky huomioida muun muassa eri käyttäjäryhmät, tilan käyttömahdollisuudet sekä budjetti.

Me haluamme perehtyä työntekijöiden tapoihin tehdä töitä, löytää todelliset tarpeet työn tekemiseen sekä toimia sujuvasti asiakkaan aikataulun ja budjetin mukaan. Tilojen tulee ennen kaikkea palvella työntekijää sekä asiakkaita, unohtamatta tyylikästä lopputulosta.

 

Ketkä on meidän asiakkaita?

Mila auttaa kaikissa työympäristöjen muutoksissa ja palvelukokonaisuus muotoutuu aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Asiakkaitamme on yritykset sekä julkiset toimijat, kuten kaupungit ja seurakunnat. Lisäksi palvelemme kysyttäessä myös yksityisasiakkaita kotiin liittyvissä haasteissa 😉

Tänä vuonna sisustussuunnittelukohteina on ollut muun muassa useammankin parturikampaamon suunnitelmat, toimistotilat uudisrakennukseen ja uuden kuntosalin luominen sekä erilaisia kevyempiä toimistojen muutosprojekteja.
Olemme olleet apuna myös muuttoprojektissa, asiakkaan toivoessa suunnitteluapua vanhojen kalusteiden sijoittelussa uusiin tiloihin. Aina ei ole siis kyse suuresta uudistuksesta ja isosta remontista, vaan pienilläkin muutoksilla voidaan saada helpotusta ja parannuksia tilojen toiminnallisuuteen sekä viihtyisyyteen.

X-Gym

 

Yhteistyömme Kinnarpsin kanssa mahdollistaa myös laajempien muutosprojektien toteuttamisen. Kun halutaan esimerkiksi tutkia nykyisten tilojen käyttöastetta, auttaa isoakin henkilöstöä osallistumaan uusien tilojen ideointiin tai todella muuttaa työntekemisen kulttuuria, niin olemme valmiina!
Lue lisää Kinnarpsin onnistuneesta työympäristön muutoskokonaisuudesta:

https://studio.kauppalehti.fi/kinnarps-kumppanisi-tyoympariston-muutokseen/tama-on-upeaa-advenin-tyoympariston-muutos-yllatti-epailijat

Vastaa